Kładziemy ogromny nacisk na kwalifikacje i kompetencje naszych terapeutów. Praca z dzieckiem niepełnosprawnym w szczególności autystycznym wymaga nie tylko wykształcenia kierunkowego, lecz również doświadczenia, które często zdobywa się latami. Terapeuci tworzący nasz zespół to osoby pełne pasji i zaangażowania, które stale pogłębiają swoją wiedzę.
Wszyscy, również ci młodsi stażem, korzystają z wiedzy i doświadczenia pozostałych kolegów. Uczestniczą też w licznych szkoleniach wewnętrznych oraz zewnętrznych, ciągle podnosząc swoje kwalifikacje, a ich praca podlega stałej superwizji.
Naszą przedszkolną kadrę tworzą wyłącznie psycholodzy dziecięcy, pedagodzy specjalni, logopedzi, terapeuci SI, dogoterapeuci, którzy ściśle ze sobą współpracują zapewniając naszym przedszkolakom wszechstronną opiekę. Wsparciem w kompleksowej terapii służą liczni specjaliści z Niepublicznej Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej AMI i Ośrodka Rehabilitacji dzieci AMI.
Tym, co nas wyróżnia są możliwość współpracy i wymiany doświadczeń z terapeutami różnych specjalności, profesjonalne podejście do wykonywanej pracy oraz ciepło, jakim obdarzani są nasi mali podopieczni, a także możliwość wsparcia całej rodziny.
Zachęcamy do konsultowania swoich decyzji ze specjalistami, którzy mają doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Nasza Kadra:
Anna Rutkowska – Dyrektor Przedszkola
Magdalena Muzyka-Maciejak – Koordynator ds. ewaluacji i spraw pedagogicznych
Nasze Grupy:
JEŻYKI
Grupa I
Wychowawcą w I grupie Jeżyków jest mgr Monika Janowska. Absolwentka kierunku pedagogika w specjalności Zintegrowana edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna WSP Łódź i Pedagogiki w specjalności pedagogika wieku dziecięcego UŁ Wydział Nauk o Wychowaniu. Absolwentka Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej studiów podyplomowych kierunek Oligofrenopedagogika.
Ukończone kursy:
- Warsztaty „Tworzenie ćwiczeń w programie do tablicy interaktywnej Interwrite WorSpace”,
- Szkolenie „Nowy system informacji oświatowej w praktyce”,
- Szkolenie „MAKATON – Program Komunikacji Rozwoju”.
W pracy wychowawczej grupę wspiera pani Paulina Poklasińska absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne – licencjat. Obecnie studentka Uniwersytetu Łódzkiego studia podyplomowe Oligofrenopedagogika.
Ukończone kursy:
- Kierownik Wycieczek Szkolnych,
- Szkolenie „ABC Spektrum Autyzmu”
- Szkolenie „MAKATON – Program Komunikacji Rozwoju”,
- Szkolenie „Od sensoryki do matematyki, czyli wspieranie integracji sensorycznej i kompetencji matematycznych”.
W pracy wychowawczej grupę wspiera również pani Marta Rychlik absolwentka Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi na kierunku Pedagogika Resocjalizacyjna – licencjat. Obecnie studentka Społecznej Akademii Nauk na Wydziale Humanistycznym na kierunku Wychowanie Wczesnoszkolne i Przedszkolne – studia magisterskie.
Ukończone kursy:
- Kurs na wychowawcy kolonijnego,
- Szkolenie „MAKATON – Program Komunikacji Rozwoju”,
- Szkolenie „Od sensoryki do matematyki, czyli wspieranie integracji sensorycznej i kompetencji matematycznych”.
Grupa II
Wychowawcą w II grupie Jeżyków jest mgr Anna Przybylska absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. Absolwentka pedagogiki w zakresie opieki i terapii pedagogicznej oraz pracy socjalnej. Pani Anna ukończyła studia podyplomowe na kierunku Oligofrenopedagogika oraz Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna.
Ukończone kursy:
- „Gry i zabawy matematyczne w przedszkolu”,
- Terapia ręki I i II stopnia,
- „Profil Psychoedukacyjny PEP-R. Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami rozwoju”,
- Kurs na wychowawcę kolonijnego,
- „Trening jedzenia”,
- „Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – skuteczne interwencje behawioralna”,
- Kierownik wycieczek szkolnych,
- Szkolenie „Budowanie koalicji na rzecz rozwoju dzieci – współpraca i komunikacja z rodzicami”,
- Szkolenie „Drama jako metoda skutecznego wspomagania rozwoju dzieci w przedszkolu”,
- Szkolenie „MAKATON – Program Komunikacji Rozwoju”,
- Szkolenie „Od sensoryki do matematyki, czyli wspieranie integracji sensorycznej i kompetencji matematycznych”.
W pracy wychowawczej grupę wspiera mgr Joanna Topolska-Bryl absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP w Warszawie. Obecnie studentka Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi na kierunku Oligofrenopedagogika – studia podyplomowe.
Ukończone kursy:
- „Trening jedzenia”,
- „Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – skuteczne interwencje behawioralna”,
- Kurs przygotowawczy dla kandydatów na wychowawców placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży,
- Kurs „Wprowadzenie do pedagogiki zabawy”,
- Szkolenie „Jak komunikować się z rodzicami w sytuacjach trudnych”,
- Szkolenie „MAKATON – Program Komunikacji Rozwoju”,
- Szkolenie „Od sensoryki do matematyki, czyli wspieranie integracji sensorycznej i kompetencji matematycznych”.
SÓWKI
Grupa III
Wychowawcą w grupie Sówek jest mgr Paulina Trzaskowska absolwentka Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej na kierunku Pedagogika – Wychowanie Przedszkolne i Edukacja Wczesnoszkolna. Ukończyła studia podyplomowe Oligofrenopedagogika w Małopolskiej Wyższej Szkole im. Józefa Dietla w Krakowie oraz Diagnoza, Terapia Pedagogiczna i Wczesne Wspomaganie Dziecka w Społecznej Akademii Nauk Łódź.
Ukończone kursy i szkolenia:
- Terapia ręki I i II stopnia – „Diagnoza i Prowadzenie Zajęć z Terapii Ręki”,
- Trener Sensoplastyki I stopnia,
- Trener Edukacji Włączającej,
- Kynoterapia – metoda wspomagająca edukację, terapię i rehabilitację dzieci z wyzwaniami rozwojowymi,
- Integracja odruchów wzrokowo – słuchowych według metody dr Swietłany Masgutowej,
- „System C-Eye w ocenie stanu pacjenta neurorehabilitacji i komunikacji”,
- „Profil Psychoedukacyjny PEP-R. Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami rozwoju”,
- Terapia NeuroTaktylna według metody dr Swietłany Masgutowej,
- „Trening jedzenia”,
- „Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – skuteczne interwencje behawioralna”,
- „Metoda Warnkego – trening percepcji słuchowej, mowy i prawidłowej pisowni”,
- 3-modułowy kurs bazowy z zakresu Terapii Behawioralnej.
W pracy wychowawczej grupę wspiera pani Maja Haładaj studentka Edukacji Wczesnoszkolnej i Wychowania Przedszkolnego oraz kierunku Oligofrenopedagogika z Terapią i Diagnozą Pedagogiczną w Społecznej Akademii Nauk w Łodzi.
Ukończone kursy:
- „Trening jedzenia”,
- „Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – skuteczne interwencje behawioralna”,
- Szkolenie „Picture Exchange Communication System – Poziom 1”.
SÓWKI
Grupa IV
Wychowawcą grupy IV jest mgr Małgorzata Dutkowska. Absolwentka Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Sieradzu – kierunek pedagogika, specjalizacja resocjalizacja oraz Wyższej Szkoły Informatyki i Umiejętności – wydział Pedagogika i Promocja Zdrowia, kierunek pedagogika, specjalizacja szkolna terapia pedagogiczna. Ukończyła Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Łodzi Instytut Studiów Podyplomowych i Kształcenia Zawodowego – studia podyplomowe w zakresie Terapia Zajęciowa. Pani Małgorzata ukończyła studia podyplomowe Oligofrenopedagogika (Edukacja i Rehabilitacja Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną) i Wspomaganie Rozwoju oraz Edukacja Osób ze Spektrum Autyzmu w Ośrodku Szkoleniowo-Doradczym EduLabor.
Ukończone kursy:
- 3-modułowy kurs bazowy z zakresu Terapii Behawioralnej,
- udział w grupowych treningach balintowskich,
- ,,Kształtowanie umiejętności życiowych, społecznych i motywacyjnych osób niepełnosprawnych – treningi nawyków celowej aktywności”,
- ,,Agresja wśród osób niepełnosprawnych w ośrodkach wychowawczych”,
- ”Wypalenie zawodowe osób pracujących z osobami niepełnosprawnymi”,
- ,,Osoba chora psychicznie, jako klient pomocy społecznej”,
- „ Nowoczesne formy terapii i metody pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i psychicznie”,
- „ Aktywizacja społeczna osób niepełnosprawnych”,
- „Kompetencje społeczne w praktyce pracownika Środowiskowego Domu Samopomocy” doskonalący umiejętności kształtowania relacji z podopiecznymi,
- „ Diagnoza w zespołach otępiennych i chorobie Alzheimera”,
- „System C-Eye w ocenie stanu pacjenta neurorehabilitacji i komunikacji”,
- „Gry i zabawy matematyczne w przedszkolu”,
- „Ochrona Danych Osobowych”,
- „Profil Psychoedukacyjny PEP-R. Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami rozwoju”,
- Muzykoterapia – profilaktyka i terapia muzyczna. I stopień. (MRM) Mobilna Rekreacja Muzyczna,
- „Dobra współpraca z rodziną osoby z autyzmem”,
- Certyfikat ARTETERAPIA – Centrum Szkoleń Cognitus,
- „Trening jedzenia”,
- „Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – skuteczne interwencje behawioralna”,
- Szkolenie „MAKATON – Program Komunikacji Rozwoju”,
- Szkolenie „Trening Umiejętności Społecznych”,
- Szkolenie „Picture Exchange Communication System – Poziom 1”.
Wychowawca jest również mgr Wioleta Przybylak nauczyciel kontraktowy Wychowania Przedszkolnego i Edukacji Wczesnoszkolnej, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego kierunek Pedagogika Wieku Dziecięcego. Ukończyła studia podyplomowe kierunek Oligofrenopedagogika w Wyższej Szkole Gospodarki Krajowej w Kutnie.
Ukończone kursy:
- „Domowe laboratorium, czyli doświadczenia przyrodnicze w domu, szkole i przedszkolu”,
- „Wykorzystanie tablicy multimedialnej do zajęć z przedszkolakami”,
- „Gry i zabawy rozładowujące agresję”,
- „Zastosowanie integracji sensoryczne w pracy z dziećmi”,
- „Zajęcia rytmiczne w przedszkolu”,
- Obsługa Libre Office w zakresie wykorzystania Word i Excel w pracy nauczyciela,
- „Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – skuteczne interwencje behawioralna”,
- Szkolenie „MAKATON – Program Komunikacji Rozwoju”.
BIEDRONKI
Grupa V
Wychowawca mgr Justyna Bartold absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi. Nauczyciel wychowania wczesnoszkolnego i przedszkolnego, pedagog szkolny, surdopedagog. Absolwentka Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej studiów podyplomowych kierunek Oligofrenopedagogika.
Ukończone kursy:
- „Metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej”,
- „Wczesna diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”,
- „Terapia osób ze spektrum autyzmu”,
- Terapia Ręki,
- 3-modułowy kurs bazowy z zakresu Terapii Behawioralnej,
- „Tworzenie ćwiczeń w programie do tablicy interaktywnej Interwrite WorSpace”,
- „System C-Eye w ocenie stanu pacjenta neurorehabilitacji i komunikacji”,
- „Gry i zabawy matematyczne w przedszkolu”,
- „Profil Psychoedukacyjny PEP-R. Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami rozwoju”,
- I i II stopień Kursu języka migowego PJM,
- „Trening jedzenia”,
- „Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – skuteczne interwencje behawioralna”,
- Szkolenie „MAKATON – Program Komunikacji Rozwoju”,
- Szkolenie „Trening Umiejętności Społecznych”,
- Szkolenie „Od sensoryki do matematyki, czyli wspieranie integracji sensorycznej i kompetencji matematycznych”,
- Szkolenie „My i nasz przedszkolny świat, czyli emocje i kompetencje społeczne dzieci”,
- Szkolenie ” Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, spektrum autyzmu w szkole podstawowej”,
- Szkolenie „Picture Exchange Communication System – Poziom 1”.
W pracy wychowawczej grupę wspiera mgr Paulina Dąbrowska absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego – studia licencjackie kierunek Pedagogika w Zakresie Profilaktyki i Animacji Społeczno-Kulturalnej, studia magisterskie kierunek Terapia i opieka Pedagogiczna. Ukończyła studia podyplomowe Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna na Uniwersytecie Łódzkim.
Ukończone kursy:
- Terapia ręki I i II stopnia,
- „Trening jedzenia”,
- „Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – skuteczne interwencje behawioralna”,
- Szkolenie „MAKATON – Program Komunikacji Rozwoju”,
- Szkolenie „Trening Umiejętności Społecznych”,
- Szkolenie „Od sensoryki do matematyki, czyli wspieranie integracji sensorycznej i kompetencji matematycznych”,
- Szkolenie „My i nasz przedszkolny świat, czyli emocje i kompetencje społeczne dzieci”,
- Szkolenie ” Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, spektrum autyzmu w szkole podstawowej”.
BIEDRONKI
Grupa VI
Wychowawcą w starszej grupie Rocznego Przygotowania Przedszkolnego mgr Agata Michnik absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego – studia licencjackie Wydział Nauk Geograficznych – Geografia Ogólna, studia magisterskie Wydział Nauk Pedagogicznych kierunek Opieka i Terapia Pedagogiczna.Obecnie studentka studiów podyplomowych na kierunku Pedagogika Wczesnoszkolna i Przedszkolna w Centrum Rozwoju i Edukacji w Łodzi.
Ukończone kursy:
- Terapia ręki I i II stopnia,
- „Trening jedzenia”,
- „Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – skuteczne interwencje behawioralna”,
- Kierownik wycieczek szkolnych,
- Szkolenie „MAKATON – Program Komunikacji Rozwoju”,
- Szkolenie „Od sensoryki do matematyki, czyli wspieranie integracji sensorycznej i kompetencji matematycznych”,
- Szkolenie „My i nasz przedszkolny świat, czyli emocje i kompetencje społeczne dzieci”,
- Szkolenie ” Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, spektrum autyzmu w szkole podstawowej”.
W pracy wychowawczej grupę wspiera pani Kinga Gołdyn absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne – studia licencjackie. Obecnie studentka Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej oraz Oligofrenopedagogiki na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Sieradzu.
Ukończone kursy:
- „Trening jedzenia”,
- „Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – skuteczne interwencje behawioralna
- Szkolenie „MAKATON – Program Komunikacji Rozwoju”,
- Szkolenie „Od sensoryki do matematyki, czyli wspieranie integracji sensorycznej i kompetencji matematycznych”,
- Szkolenie „My i nasz przedszkolny świat, czyli emocje i kompetencje społeczne dzieci”,
- Szkolenie ” Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, spektrum autyzmu w szkole podstawowej”,
- Konferencja „Rozwijanie kompetencji społecznych, moralnych i emocjonalnych uczniów klas I – III z wykorzystaniem literatury i stymulacji emocjonalnej”.
MYSZKI
Grupa VII
Wychowawcą jest mgr Marzena Jakubowiak. Absolwentka Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi na kierunku Pedagogika praca socjalna i opiekuńczo-wychowawcza. Pani Marzena ukończyła studia podyplomowe Oligofrenopedagogika (Edukacja i Rehabilitacja Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną) i Wspomaganie Rozwoju oraz Edukacja Osób ze Spektrum Autyzmu w Ośrodku Szkoleniowo-Doradczym EduLabor.
Ukończone kursy/szkolenia:
- „System C-Eye w ocenie stanu pacjenta neurorehabilitacji i komunikacji”,
- Kierownik Wycieczek Szkolnych,
- „Gry i zabawy matematyczne w przedszkolu”,
- „ARTETERAPIA – Terapia sztuką w pracy z dziećmi i młodzieżą”,
- „Profil Psychoedukacyjny PEP-R. Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami rozwoju”,
- Sensoplastyka® trener 1 stopnia,
- MNRI® Terapia Neurotaktylna,
- „Trening jedzenia”,
- „Rozwijanki – Maluchy na 4 pory roku”,
- Szkolenie „Od sensoryki do matematyki, czyli wspieranie integracji sensorycznej i kompetencji matematycznych”,
- Szkolenie „Picture Exchange Communication System – Poziom 1”.
Wychowawcę wspomaga pani Milena Dembowska studentka Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Łódzkim – studia licencjackie.
Ukończone kursy:
- „System C-Eye w ocenie stanu pacjenta neurorehabilitacji i komunikacji”,
- „Gry i zabawy matematyczne w przedszkolu”,
- „ARTETERAPIA – Terapia sztuką w pracy z dziećmi i młodzieżą”,
- Sensoplastyka® trener 1 stopnia,
- „Profil Psychoedukacyjny PEP-R. Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami rozwoju”
- „Trening jedzenia”,
- „Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – skuteczne interwencje behawioralna”,
- „Rozwijanki – Maluchy na 4 pory roku”.
Dodatkowo w Przedszkolu „AMIŚ” zajęcia prowadzą specjaliści:
mgr Paweł Maciejewski mgr fizjoterapii,
Absolwent Uniwersytetu Medycznego w Łodzi na kierunku Fizjoterapii, posiada przygotowanie pedagogiczne,
Ukończone kursy:
- Integracja odruchów dynamicznych i Posturalnych cz. I,
- Integracja odruchów dynamicznych i Posturalnych cz. II,
- Integracja odruchów Ustno – Twarzowych,
- Rehabilitacja w zaburzeniach rozwojowych niemowląt od 0-12 miesięcy pod kierownictwem Sabina Lizak,
- Kurs PNF podstawowy pod kierownictwem Attila Szabo,
- Terapia ręki I i II stopień,
- Szkolenie w zakresie zastosowania ortezy dynamicznej DUNAG 02,
- Kurs Taping Rehabilitacyjny R.Słoniak, T.Tittinger,
- Kurs masażu klasycznego firmy „TRIGGER”,
- NDT Bobath Basic.
mgr Arkadiusz Rutkowski Oligofrenopedagog, Dogoterapeuta
Ukończone kursy:
- Diagnoza i stymulacja neurorozwoju dziecka,
- Terapia Taktylna i sensoryczno-prioreceptywna stymulacja odruchów niemowlęcych w ramach programu MNRI,
- Integracja odruchów dynamiczny i posturalnych z całościowym systemem ruchu ciała cz I w ramach programu MNRI,
- Integracja odruchów dynamiczny i posturalnych cz II w ramach programu MNRI,
- Integracja sfery ruchowej i emocjonalnej wg metody dr AS.Masgutowej Techniki pracy z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi,
- Diagnozowanie odruchów dynamicznych i posturalnych cz I,
- Integracja odruchów wzrokowo-słuchowych w ramach programu MNRI,
- Integracja odruchów twarzy w ramach programu MNRI,
- Ruchy archetypowe i rozwój psychomotoryczny w ramach programu MNRI,
- Terapia Taktylna w ramach programu MNRI,
- Sala doświadczania świata a rozwój percepcji w terapii osób niepełnosprawnych,
- Wczesna interwencja terapeutyczna i wspieranie rozwoju Elementy diagnozy i terapii dziecka 0-36m.ż.,
- ADHD Nadpobudliwość psychoruchowa,
- Treser psów.
Prowadzący zajęcia dogoterapii w oparciu o integrację odruchów i terapię taktylną podczas międzynarodowych turnusów rehabilitacyjnych organizowanych przez Międzynarodowy Instytut dr Swietłany Masgutowej.
mgr Martyna Mielczarek-Rudo Surdopedagog, Tyflopedagog
Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi na kierunku Oligofrenopedagogika oraz Pedagogika resocjalizacyjna i Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza. Dodatkowo ukończyła studia podyplomowe na kierunkach Surdopedagogika, Tyflopedagogika.
Ukończone kursy:
- Terapia ręki- wspomaganie pisania i umiejętności motorycznych,
- Integracje Odruchów Wzrokowo Słuchowych wg metody S. Masgutowej,
- Terapia Neurotaktylna wg metody S,Masgutowej,
- Diagnoza i Terapia Ręki- szkolenie I i II stopnia,
- Wykorzystanie elementów metody werbo- tonalnej w terapii dziecka z zaburzonym rozwojem mowy 3 części,
- I –poziom elementarny kursu języka migowego dla pracowników służb społecznych,
- II- poziom elementarny kursu języka migowego dla pracowników służb społecznych,
- I- poziom elementarny- kurs języka migowego (PJM 1),
- II- poziom elementarny- kurs języka migowego (PJM2),
- Trening funkcji poznawczych z wykorzystaniem systemu RehaCom,
- Metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej,
- Terapia osób ze spektrum autyzmu,
- Funkcjonalna ocena i terapia widzenia dzieci słabowidzących,
- „Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – skuteczne interwencje behawioralna”,
- Szkolenie „MAKATON – Program Komunikacji Rozwoju”.
mgr Marta Maciejewska Neurologopeda, Oligofrenopedagog
Absolwentka Akademii Jana Długosza na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku Neurologopedia, Dodatkowo ukończone studia z zakresu oligofrenopedagogiki.
Ukończone kursy :
- Metoda werbalno Tonalna,
- Logorytmika,
- integracja Odruchów Ustno – Twarzowych,
- Integracja Odruchów Wzrokowo Słuchowych,
- Terapia Taktylna,
- Wpływ muzyki klasycznej na rozwój mowy dziecka,
- Tarapia ręki I II stopnia,
- Trening żywienia,
- Terapia Behawioralna, czytanie symultaniczno sekwencyjne,
- Kinesy taping w logopedii,
- Metody wywoływania głosek,
- Nowa jakość w pracy z osobami z ASD,
- Szkolenie „MAKATON – Program Komunikacji Rozwoju”.
mgr Klaudia Smolarek Logopeda
Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku Logopedia z audiologią w zakresie nauk humanistycznych, społecznych, medycznych i nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej. Posiada • zaświadczenie UŁ uprawniające do pracy w placówkach oświatowych w ramach przygotowania pedagogicznego.
Ukończone kursy:
- „System C-Eye w ocenie stanu pacjenta neurorehabilitacji i komunikacji”,
- „Umiejętności praktycznych z zakresu audiologii”,
- „Animator zabaw dziecięcych”,
- „Trening jedzenia”,
- „Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – skuteczne interwencje behawioralna”,
- Szkolenie „MAKATON – Program Komunikacji Rozwoju”.